Yes.. Jeg har nå vært litt over en uke i L.A., og nå kommer mitt første reisebrev :)
Okay... Let's break it down.
Søndag 28. okt:
Kommer til L.A. ca halv fem på ettermiddagen etter en 11 timers flytur.. Herregud så kjedelig:) Fikk kjøpt meg et sånn elektronisk fotoapparat på flyplassen i amsterdam, så jeg knipser i hytt og helvete. Blir endel bilder, så det er jo kult. Det første vi klarte å gjøre var å kjøre oss vill i L.A... tilogmed MED en GPS i bilen... Vel vel... Søndag avslutta jeg med middag, Øl, Øl, Jacuzzi & Øl, Øl og søvn. Finfin avslutning. Valgte å bo på motell med brødrene mine i stedet, så vi stakk til fantastiske Sea Sprite Motel rett på Redondo beach... Dette er faktisk så blått, at jeg tror det er det eneste menneskapte motellet man kan se fra månen... Fra søndag av ble motellet omtalt som "the dump", men det var en bar-gate rett ved siden av.. kommer tilbake til den litt senere. Keep reading.
Mandag 29. okt:
Golf! :) Palos Verdes Public golf course. Finfin bane, men vi spilte bak noen som var så forbanna treige... Gikk ganske bra, så det var jo kult. Etter golf var det middag, øl, øl, jacuzzi & øl, øl, en tur på The Pier, som var bar-gaten ved redondo beach, et par pils, og så søvn. Jet-lag er noe dritt btw...
Tirsdag 30. Okt:
Vinsmaking... Tok en shuttle-buss privat leid, så det var bare oss.. Først kom vi til Temecula Winecountry litt nord for San Diego. Callaway var først, og det gikk ganske greit. Fantastisk kjedelig guide, så vi bestemte oss for å drite i guida tur på de andre vingårdene og gå rett på vinsmaking istedet.. Det var en suksess :)
God vin, og gratis vinglass! Så reiste vi til Wilson Creek vineyards, bedre vin, litt mer full osv... You get the point. Leonesse var muligens det beste stedet, og fineste. Siste husker jeg faktisk ikke navnet på, og det er nok flere grunner til det :) Kjøpte noen flasker vin, champagne, og drakk hele veien hjem, sånn at vi alle var gode i formen når vi kom tilbake til huset i Diamond St. (Keep in mind... Vi snakker hele familien pluss flere, så vi var vel 10-15 stk.. Bra party..)
Tror du jeg var i jacuzzi på kvelden? Riktig :) Kongebra med jacuzzi og øl.. Det er faktisk ikke så fryktelig varmt her om kveldene, så 40 grader i boblebad hjelper litt..
Onsdag 31. oktober:
Okay. Donald Trump vet hva han gjør. Trump International Golf Course er rangert som Californias #1 Golf course av de fleste golf-magasin (38, eller noe i hele USA). Der spilte vi. Fytti ... for en bane.. Helt på kanten av stupet ned i stillehavet, og alt som er amerikansk. Kunstige fossefall, babe som kjører rundt og selger ting på banen. Service langt opp i halsen (good thing:)), og faktisk. GPS i golf-carten, som i tillegg viste meny over grillmat når man kom til 9. hull. Trykk på skjermen, bestill og maten er klar rett fra grillen når man kommer tilbake fra 9. og skal til på siste halvdel av banen. Koster penger ja, men med dollarkursen er det faktisk utrolig billig ($149 å spille på banen, og det er halv pris...)
Onsdag ettermiddag kom fetter fra New York, og eldste bror fra London. Og det som skjedde på kvelden har sannsynligvis gjort at jeg aldri kan gå ut på The Pier i Redondo beach igjen. Jeg tror faktisk vi ble bannlyst fra samtlige utested :) Pass er nemlig det eneste ID som funker for oss blonde nordmenn, og siden jeg og brødrene mine ligner noe på hverandre, tenkte vi bare at vi kunne slenge passet mitt rundt til brødrene mine... Skulle kanskje prøvd å gjøre det uten at vaktene så det.... Det toppa seg når mellomste bror min strøyk over afroen til en av vaktene og sa noe sånn som "nice 'fro", og 10 minutter senere forteller eldste bror min ham "get a fucking haircut in the morning"... vaktene kjente tydeligvis hverandre nedover gata, så vi hadde litt problemer med å komme inn andre steder. Bra familie. :)
Torsdag
mandag 5. november 2007
lørdag 27. oktober 2007
Jeg er klar! :)
Om noen timer sitter jeg altså på flyet over dammen! Jeg tenkte jeg skulle bruke denne bloggen til å skrive litt om hva jeg driver med i LA.
Stay tuned for bilder osv...
Stay tuned for bilder osv...
- Onkel reisende Yngve
Abonner på:
Innlegg (Atom)